Partnerzy serwisu:
Komunikacja

88 linii pod Wągrowcem i Obornikami czeka na nowego operatora

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
88 linii pod Wągrowcem i Obornikami czeka na nowego operatora
fot. Wielkopolski Transport Regionalny
Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny” szuka operatora, który od początku 2026 r. przejmie obsługę powiatowo-gminnych przewozów autobusowych w powiatach wągrowieckim i obornickim. Umowa ma obowiązywać przez trzy lata, z możliwością przedłużenia o kolejnych 12 miesięcy. Przewozy mają być realizowane na sieci 88 linii, z pracą przewozową szacowaną na ok. 812,7 tys. wozokm rocznie.

Przetarg ma wyłonić przewoźnika, który w imieniu Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny” przejmie codzienną obsługę powiatowo-gminnych linii autobusowych w rejonie Wągrowca i Obornik. Chodzi nie tylko o podstawienie autobusów na trasy, ale też o zapewnienie zaplecza technicznego, sprzedaży biletów i sprawnej organizacji pracy kierowców. Nowa umowa ma uporządkować współpracę samorządów z operatorem i zapewnić mieszkańcom stabilne ramy funkcjonowania transportu publicznego na najbliższe lata.

Zakres zamówienia i siatka połączeń

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozów o charakterze użyteczności publicznej w ramach publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich na terenie powiatów wągrowieckiego i obornickiego – uczestników ZPG „Wielkopolski Transport Regionalny”.

Przewozy mają być realizowane na 88 liniach regularnych, ogólnodostępnych. Załącznik do SWZ zawiera m.in. relacje i przebiegi linii, ich długości, liczbę kursów w różnych porach dnia, szacowaną liczbę dni kursowania w roku, uśrednioną liczbę pasażerów na kurs oraz szacowaną roczną liczbę wozokilometrów dla każdej linii.

Szacowana liczba wozokilometrów do wykonania w podstawowym okresie trwania umowy wynosi łącznie 2 438 205 km, co odpowiada ok. 812 735 km rocznie, przy założeniu kursowania zgodnie z rozkładami jazdy (bez dojazdów i zjazdów z linii). Zamawiający przewiduje możliwość zmiany częstotliwości kursów, liczby kursów oraz listy linii – z zastrzeżeniem, że łączna praca przewozowa może się wahać maksymalnie o 30% względem podanej wartości. Jednocześnie gwarantuje wykonanie co najmniej 70% tej szacunkowej pracy w podstawowym okresie trwania umowy.

Umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. (lub od dnia podpisania, jeśli nastąpi to później) do 31 grudnia 2028 r., z możliwością jednokrotnego przedłużenia o 12 miesięcy na zasadzie prawa opcji – na tych samych warunkach, o ile zamawiający złoży odpowiednie oświadczenie co najmniej 30 dni przed upływem podstawowego okresu.

Wymagania wobec operatora i taboru

Operator będzie realizował przewozy według rozkładów jazdy i schematów przebiegów linii opracowanych przez siebie, ale zatwierdzanych przez organizatora. Dopuszczalne są jedynie czasowe zmiany tras, wymuszone obiektywnymi okolicznościami – takimi jak remonty dróg czy wypadki. Każdy kurs musi zostać zrealizowany zgodnie z rodzajem dnia wskazanym w rozkładzie, a kurs uznaje się za wykonany, jeśli ewentualne opóźnienie nie przekracza 30 minut (z wyjątkami zastrzeżonymi w umowie).

Zamawiający wymaga, by w trakcie realizacji zamówienia wykonawca dysponował co najmniej 22 autobusami klasy II, o długości nadwozia od 11,90 do 13 m, o pojemności minimum 68 pasażerów ogółem, w tym co najmniej 47 na miejscach siedzących. Rok produkcji pojazdów nie może być wcześniejszy niż 2011, a jednostki napędowe muszą spełniać co najmniej normę emisji spalin Euro V. Autobusy mają mieć drzwi sterowane elektrycznie lub pneumatycznie (układ 1-1-0 lub 1-2-0) z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem pasażera, fotele z wysokim oparciem, kasy fiskalne do sprzedaży biletów z możliwością rozliczania ulg ustawowych oraz elektroniczne tablice informacyjne i wyposażenie zgodne z krajowymi przepisami i regulaminem EKG ONZ nr 107.

W trakcie obowiązywania umowy operator ma utrzymywać jednolitą szatę zewnętrzną autobusów, w sposób niebudzący wątpliwości co do charakteru przewozów. Pojazdy mają być wyraźnie oznakowane logotypami operatora i organizatora (materiały graficzne przekaże zamawiający).

Istotne są również zaplecze i organizacja pracy. Wykonawca musi dysponować bazą eksploatacyjną zlokalizowaną nie dalej niż 70 km od granic administracyjnych gminy Wągrowiec oraz placem postojowym w samej gminie, umożliwiającym parkowanie co najmniej 22 autobusów. Zamawiający wymaga też systemu sprzedaży i rejestracji biletów (jednorazowych i miesięcznych, z kartą elektroniczną i różnymi kanałami dystrybucji), który pozwoli na szczegółową ewidencję przychodów z podziałem na kursy i rodzaje ulg.

Dodatkowo zamawiający zastrzega obowiązek zatrudniania na umowę o pracę osób wykonujących kluczowe czynności przy realizacji zamówienia – kierowców, pracowników obsługi technicznej i napraw autobusów, sprzedających bilety oraz obsługę dyspozytorską.

Warunki udziału, terminy i kryteria oceny ofert

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy prowadzący działalność w zakresie drogowego transportu pasażerskiego, posiadający zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na krajowy transport drogowy osób. Wymagane jest ubezpieczenie OC działalności – co najmniej na kwotę 4 mln zł, obejmujące szkody powstałe w związku z wykonywaniem usług, w tym wobec pasażerów i szkody komunikacyjne.

Wykonawca musi wykazać doświadczenie w świadczeniu usług na zlecenie organizatorów publicznego transportu zbiorowego – o łącznej pracy przewozowej co najmniej 1 mln wozokm rocznie, przy czym co najmniej dwie z wykazanych usług muszą mieć skalę minimum 400 tys. wozokm rocznie każda. W trakcie realizacji zamówienia operator ma dysponować co najmniej 35 osobami z uprawnieniami do kierowania autobusami (prawo jazdy kat. D i odpowiednie kwalifikacje).

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 tys. zł oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% całkowitej ceny oferty. Oferty należy składać wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem platformy e-zamówienia – do 12 grudnia 2025 r., do godz. 10:00. Otwarcie ofert zaplanowano tego samego dnia o godz. 11:00, przy czym procedura otwarcia ma charakter niejawny. Termin związania ofertą upływa 11 marca 2026 r.

Oferty będą oceniane według trzech kryteriów: cena (maksymalne wynagrodzenie brutto) – 60% wagi, czas podstawienia autobusu zastępczego do dowolnego punktu sieci – 25% oraz dysponowanie autobusami zastępczymi klasy midi „Tm” – 15%. Najwyższą liczbę punktów w kryterium ceny otrzyma oferta z najniższą ceną maksymalnego wynagrodzenia. W kryterium czasu podstawienia premiowane będą krótsze czasy dojazdu pojazdu zastępczego, zaś w trzecim kryterium wyższa liczba midi-autobusów spełniających szczegółowe wymagania techniczne.

Całość zamówienia ma być realizowana własnym zasobem wykonawcy – zamawiający zastrzegł obowiązek osobistego wykonywania kluczowych zadań, w tym świadczenia usług transportu autobusami należącymi do operatora.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Września: jedna oferta na obsługę elektrycznej floty gminy

Komunikacja

Września: jedna oferta na obsługę elektrycznej floty gminy

Paulina Piziorska 09 grudnia 2025

Konin otwiera oferty na „zielony” wodór dla 11 autobusów

Komunikacja

PKM Tychy wybrało dostawców dla nawet 32 autobusów

Komunikacja

PKM Tychy wybrało dostawców dla nawet 32 autobusów

Paulina Piziorska 05 grudnia 2025

Olsztyn z ofertami na przebudowę placu przed Wysoką Bramą

Przestrzeń

Olsztyn z ofertami na przebudowę placu przed Wysoką Bramą

Przemysław Farsewicz 09 grudnia 2025

PKM Świerklaniec wybrało ofertę na mini autobusy

Komunikacja

PKM Świerklaniec wybrało ofertę na mini autobusy

Paulina Piziorska 04 grudnia 2025

Turcja. Adapazarı coraz bliżej budowy nowej sieci tramwajowej

Komunikacja

Zobacz również:

Września: jedna oferta na obsługę elektrycznej floty gminy

Komunikacja

Września: jedna oferta na obsługę elektrycznej floty gminy

Paulina Piziorska 09 grudnia 2025

Konin otwiera oferty na „zielony” wodór dla 11 autobusów

Komunikacja

PKM Tychy wybrało dostawców dla nawet 32 autobusów

Komunikacja

PKM Tychy wybrało dostawców dla nawet 32 autobusów

Paulina Piziorska 05 grudnia 2025

Olsztyn z ofertami na przebudowę placu przed Wysoką Bramą

Przestrzeń

Olsztyn z ofertami na przebudowę placu przed Wysoką Bramą

Przemysław Farsewicz 09 grudnia 2025

PKM Świerklaniec wybrało ofertę na mini autobusy

Komunikacja

PKM Świerklaniec wybrało ofertę na mini autobusy

Paulina Piziorska 04 grudnia 2025

Turcja. Adapazarı coraz bliżej budowy nowej sieci tramwajowej

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij